torsdag 29. oktober 2015

Oppskrift; Brownies Mug Cake

Jeg nekter ikke for at jeg er glad i kaker og lignende, men siden jeg bor alene, ser jeg ikke syn på å lage en hel/stor kake når jeg får lyst på noe søtt. Dermed er mug cakes genialt.



Brownies Mug Cake
0,60 dl hvetemel
0,60 dl brunt sukker
2 ss kakaopulver
Bittelitt salt (og da mener jeg i stilen av en halv vridning med saltkverna)
2 ss olivenolje eller lignende
2 ss melk, kaffi eller vann
2 ss hakkete nøtter eller mørk sjokolade (valgfritt)

Bland alle ingredienser godt sammen så det ikke er noen  klumper og ha i en ramekinskål eller kopp.

Ha den i mikroen i cirka et minutt, men det varierer litt pga alle mikroovner er forskjellige. Den er ferdig når toppen av kaka virker spenstig (i mangelvare av bedre ord), men allikevel litt klistrete, slik brownies ofte er.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar